Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
і 11 жиша, яко злато и сребро огнь свѣтлѣйшихъ явить, оныхъ же паки, иже
беззаконія плодствоваху, но подобію древа, сѣна и сламы иожжетъ и про¬
чая и обойметъ во вѣки. О ними же всѣмя и святыя Исаакъ Сиріанпнъ
явлепнѣйшс о двоихъ мѣстѣхъ пишетъ: что безоумнѣйше или нссмыелен-
нѣйте глаголющихъ, яко доволно ми есть геены избѣжати, а еже въ цар¬
ство внитп, не брегомо ми есть; еже избѣжати геены самое се есть, еже
внити въ царство; а еже сего отпаднути, в геену есть внити; не бо на-
оучи насъ божественное писаніе три вмѣщенія, но что, егда пріидетъ
Сынъ Человѣческій в славѣ своей, и поставитъ оубо овцы о десную себе,
козлища же о шоуюю. Ниже: не три бо чины рече, но едино о десноую
и едино о шоуюю и разлоучигь предѣлы селеніемъ ихъ рекъ, яко идутъ
сіи в моукоу вѣчноую: явѣ, яко грѣшницы; нраведницы же просіяютъ тогда,
яко солнце, въ царствіи. Отъ сихъ всѣхъ доводовъ и свидѣтельствъ по-
казоуется вельми явственнѣ, яко ни единаго чистительнаго огня нѣсть, въ
немъ же бы нынѣ души нагія бес тѣлесъ чистилися, н искушеніе имѣли:
душа бо по разлученіи от тѣлесе, не тѣлеснымъ вѣществомъ бываетъ и
не подобно, яко да видимымъ огнемъ моучитися имать, но здѣ на семъ
свѣтѣ, якоже святый Григоріи Ногословъ пишетъ, искушается иечальми и
хлопотами, якоже и всн избраннін Божіи искоушаеми бѣша, зане тало
моученію, а не очищенію время пріидетъ, яко по святому Дамаскину душа
ни добра ниже грѣха, здѣ пребывающи бес тѣла, творити не можаше, но
вкоуиѣ. Того ради и обое вкоуиѣ мздоу благоую иди злоую пріимутъ: сего
ради и за о умершихъ молимся н милостыню творимъ, яко еще и малѣй-
шыя грѣхи несужены, яко да симъ прежде суда благаго умоляемъ судію
и без чнстця благодатію Божіею и изліяніемъ кровѣ Сына Божія можем ся
очистите; а кто вѣритъ въ чистѳцъ, той боудетъ в немъ чиститися во вѣки.
Мы же паки православніи вѣруемъ оправданію Господню, имъ же ирнзва
насъ н избавн и освяти, и вѣчныя свѣтлости причастники сотвори, в сей '
истиннѣй вѣрѣ ио Бозѣ живоущс да сподобятъ насъ вѣчныхъ благъ до¬
стигнута, Емоу же слава и иоклоненіе, во вѣки вѣкомъ. Аминь. № 3. Аввакума отца разсужденіе *)• Еже мн прислали поученіе отъ правилъ обравше2), и о семъ благодарю
Бога, давшего3) вамъ таковую благодать и премудрость, яко храбро пол-
ководствуете стадо Христово. Но молю вы: посудите п на ирсдняя дни раз¬
смотрите: егда до конца истребятъ истинный уставъ крещенія, тогда но- *) 11о списку Имп. П. В. № О. XVII. 37, л. 8—9. Варіан. по ркп. В. Г. Дружинина,
№ 39, л. 144-160. *) Собравше. 3) Давшему. ОідШгесІ Ьу Слоодіе