Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
8 Трогщы Отца и Сына и Духа Святаго тѣхъ, которыя не пріемлютъ вселуки-
ыіго римскаго догмата, в тѣхъ перстахъ сокровеннаго, и лѣстію хоулоѵ ни
(/пятый Духъ наводящаго, о нем же ты ниже слышалъ еси тогда. Сія ложь
на святыхъ пастырей нашихъ, а не истина: вѣдать бо знати святѣйшія
матріархи, яко сатана сокрывшеся прельсти прародителей нашихъ, тако
же м нынѣ творитъ, ища потопити вѣрныхъ в непрощенномъ нечестіи, ежи
есть хула на Святый Духъ истинный. Троицею бо кромѣ воплощенія Сына
Ііожія и страстей Христовыхъ зеаменати крестъ хоулно есть и нечестиво,
развѣ аще кто продаетъ вѣру за 30 сребреникъ, емоужѳ соудить Богъ. А о яблоки: красенъ бѣ и добрѣ в снѣдь иже Адама оумертвивый плодъ,
его же ш нынѣ возжелѣете вкушатн прежде времени, не вѣдуще силы въ
словеса семъ: нроели есте на яблокахъ преданія церкви Христовой. Не ва¬
шихъ пІяпыхъ мудрецовъ разоумомъ, но всецелымъ россійскимъ соборомъ
но время святаго священія пріять церковь россійская нросвѣщати яблоки,
;ш шіудость винограда, точію да не лишится молитва тая плода: во всемъ
послѣдуетъ святой соборной и апостольской церкви греческаго закона.
Тогда еще непорочна соущи, понеже нынѣ, егда расколъ творятъ книги
еретическія от римлянъ, от парижанъ, от венетовъ и продаемыя грекомъ,
(прочее оумолчю до время) и тѣмъ книгамъ зазорнымъ, сквозѣ еретическія
роѵкн прошедшимъ, святѣйшія вселенскія патріархи ни в чемъ не цоелѣ-
доуютъ. но еще и с великимъ трудомъ преписоуютъ себе книги с непороч-
шш» книгъ письменныхъ, и потомъ правятъ слово святыя истины: нѵгь
же во нгѣх послѣдоутъ моуравы, болгары, сербы, малтанн, волохи, оут-
роле. Тѣ пс,е непорочныя книги печатаютъ словеньскимъ языкомъ и но
шіхъ работаютъ, а не такъ, якоже ваши нынѣшнія дрождями прокислыя
мудрецы трясоущимися роуками пишоутъ, нолзающе по земли, яко гадове:
что могу тъ доброе начати. А ты ихъ моудрѣйШпминарицаешъимнѣтѣмь
иошшутнея радѣешь. От нихъ же ты самъ бѣжати долженъ еси, аще хи¬
щеніи Христа видѣти в день суда: церкви бо Христовой и врата адова не
одолѣютъ, в ней же аще бы и ангелъ дерзноулъ что нодвпгноутъ, ананеми
да будетъ. По писанію вашему, возлюбление, церковь в ней же глаголеши
погибшее обрѣтосте, косвенная огрѣваете, кривое правите, и стропотшю
гладка сотворяете,—како не одолѣша васъ врата адова, понеже та и та¬
кова и іи, нашю церковь внидоша и много время в таковомъ блазнсніи щю-
бысть, то како тоу наречете Христову, то како ея врата адова не одолѣша
по словееи Господню? Пріиди в чюветво, в кінхъ обрѣтаешпея, аще мощи»
тіі есть і іознати истинну, да не погубиши себе во вѣки; припади къ но¬
гамъ распятаго за ны истиннаго оучителя Христа Бога нашего; призови
Духа истиннаго и наставитъ тя на всяку истинну. Того бо ради положа
Господь во святомъ евангеліи притчю о блоудномъ сынѣ, да познаемъ
церковь Христову, и отступленіе в правду и блуженіе: чтобо принесебдуд-
нші, развѣ наготоу свою, и пріят первоѵю одежду и наслажденіе въ домну
мішшпш'о отца и паки сынъ наречеся въ домоу отчемъ: не семоу с и о- ОідШгесІ Ьу Соодіе