Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/502]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
164 реченнаго Никона. Между прочими ке оглаголеньми и сія быша, яко про-
клииаше россійскія архіереи въ недѣлю православія. Еще же ругался обы¬
чаемъ глумителей двумъ архіереомъ, единаго именуя Анну, другаго жъ
Каіафу. Тако же дву отъ синклита царскихъ боляровъ и посланниковъ
именова Иродомъ и Пилатомъ. Призвану же бывшу Никону на соборъ той по обычаю церковному, да
дастъ по правиломъ отвѣтъ о нихъ же оглаголанъ бяше. Но Никонъ не
точію не смиреннымъ пріиде образомъ, паче же оглаголоватп нача вселен¬
скихъ патріарховъ упорнымъ отвѣтомъ. Ибо егда начатъ чести соборное
о немъ объявленіе Іларіоиъ епископъ рязанскій, тогда Никонъ слышавъ
скверныя своя дѣла'при толикомъ собраніи чтомы, не можаше той аспидъ
глухій слышати гласа скверными его дѣлами обивающихъ, и хотя правду
лжею покрыти, начатъ вселенскихъ патріарховъ оглаголовати, якобъ они
не имѣютъ престоловъ своихъ, но скитающеся пребываютъ внѣ своихъ
епархій, единому глаголя пребыватп во Египтѣ, другому же въ Дамаскѣ
безпрестолно. И судъ пхъ патріаршій басни именова и бляди, и правила,
прямо его преступленіямъ притпвящаяся, нарицаше лживыми, книгу номо¬
канонъ именуемый восточный, еже и законъ царскій, назва еретическою,
того ради яко напечатася въ странахъ западныхъ. Не стерпѣвъ же Іларіонъ, тако же Никона на изліянныя его прежде
отступническія блевотины брехочуща, начатъ его обличати жестоко, нари-
цая его убійцею, блуднпкомъ и хищникомъ, и иными многими безчестными
глаголы, яко каломъ номазоваше враждебную, его главу. Въ дѣлѣхъ убо
руку своею по писанному увязе тогда грѣшный Никонъ. О томъ убо Никонѣ смутителѣ вселенныя, въ вышеуноми(нае)момъ объ¬
явленіи показуютъ вселенстіи патріарси, яко онъ къ нимъ (че)тыремъ
патріархомъ писалъ бяше въ епистоліяхъ извѣствуя, (якобы) православ¬
нѣйшаго государя царя и великаго князя Алексія Михайловича латпн-
ст(вова)тп, нарицая его мучителемъ неправеднымъ, и уподобляя Іеровоаму
и Озіи, подобнѣ спглигь, и всю россійскую (церко)вь къ латинскимъ дог¬
матомъ преклоншуся, которые его (епис)толіи въ руцѣ тишайшаго царя
государя досташася. Еще же и архіерея Павла Коломенскаго епископа самъ единъ, кромѣ
всякаго помѣстнаго собора низверже, его же изъ мантіи об(на)жп п на
лютая біенія и наказанія предаде; о немъ же (п)звѣстно вѣдаетъ вся объ-
онѣжская страна, яко той Павелъ посланъ бысть въ заточеніе, въ Пале-
островскій преподобнаго Корнилія монастырь, и по мннутіи нѣколпкихъ
лѣтъ, взятъ бысть въ Велнкіи Новъ-градъ, и за содержаніе древняго бла¬
гочестія въ великій пятокъ въ срубѣ сожженъ. Еще и отца своего духов¬
наго повелѣ обнаживъ безъ милости бита и тако ему обезвѣчену нагому
быти, яко и язвы его (глаголютъ патріарси) видѣхомъ. И таковыми мно¬
гими злодѣйственными сотворенными Никономъ злобами, тако вселенстіи
патріарси, яко россійстіп архіереи трепетно возбудившеся, не ктоыу прочее ОідШгесІ Ьу ^оодіе