Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/476]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
_ 138 и ивіп бсзчисленіи при кончинѣ иокаяніемъ Ногу угодите. Добро человѣку
покаяніе взыскати. Евангеліе. Онъ же отвѣщ&въ рече единому охъ: друже, не обижю тебе;
не до пѣнязю ли совѣща со мною?Во8мн свое и иди. Хощу н сему послѣд¬
нему дати, якоже и тебѣ. Толкъ. О, человѣколюбія! Владыка за рабовъ отвѣть творить, понеже
сами оправдитися не могутъ послѣди пришедшей, сирѣчь, безъ дѣлъ, токмо
покаяніемъ Богу угодиша. Первіи же дерзновеніе имутъ велико, яко сви-
дѣтельствующу дѣдомъ ихъ, отъ юности Богу работавшихъ, якоже Иванъ
Предтеча или Николу Чюдотворецъ. А еже рече Владыко, свое человѣко¬
любіе являя: друже, не обижю тебѣ, не но ігѣнезю ли совѣща со мною?—,
сирѣчь, единъ дс Духъ Святый дѣйствуяй во всѣхъ, и в первыхъ и в по¬
слѣднихъ; просто рещи, и болшой и меншой подвигъ иротивъ коегождо
намѣренія единъ Духъ Святый строитъ. А еже рече: возми свое и иди,
являетъ симъ словомъ, вся болшему тому нротиву дѣлъ его и труда воз¬
далъ. А еже рече: хощу и сему послѣднему дати, якоже п тебѣ? се лазна-
менуетъ милосердіе свое ко всѣмъ равно., Евангеліе. Или нѣтъ ми лѣтъ (віеі) сотворити, еже хощу во своих мц?>
аще око твое лукаво есть, яко азъ благъ семь? : и ,, Толкъ. Ное де и первіи и послѣдній, всѣх. люблю равно, никто мнѣ не
укажетъ: еже хощу помиловати, помилую. Аще око твое лукаво есть, яко
азъ благъ есмъ,—единъ Богъ но существу благъ нелреложно, а человѣ¬
чество извратно: аще кто и праведно живый, при Бозѣ лукаво есть; и ан*
гели извратны, нежели человѣки, а в человѣкѣ вся суть, и крѣпость и сда-.
бость; пдѣже снузникъ, тамо и яремъ весь преклоняется, сирѣчь, куды
умъ поклонится, туды и весь арганъ телеси. Око глаголется умъ по пи¬
санію: якоже око в телеси, тако и умъ в души (Златоустый рече). Или
изволитъ на благая, или на лукавая, самовластенъ есть; Божій же изволь
всегда во благое, неиавратно благъ есть. . Евангеліе. Тако будутъ послѣдній первіи, и первіи послѣдній. Мнозн
бо суть званніи, мало же избранныхъ. Толкъ. И вси но благодати звани суть, во всю землю изыде вещаніе
апостольское и в концы вселенныя глаголы ихъ, но не вси вѣроваша. Та-
коже вѣрныхъ мнозн и крестишася во имя Отца и Сына и Святаго Духа и
паки отпадоша. А еже рече: тако будутъ послѣдній первіи, и первіи по¬
слѣдній,—еже есть в помилованіи Божіи вси равни, и мали и велицы свя-
тіи, а в почести даровъ разность и неравенство: кіиждо прцтиво труда сво¬
его и мзду пріиметъ: не обидливъ бо Богъ и нѣсть неправды в Немъ. Тру¬
дившагося вся дни живота своего Николу или Златоуста не сверстаетъ с
разбойникомъ в почести даровъ, и прочихъ но тому же разбойнику до
благодати воздастъ нротиво ума его намѣренія, а Николѣ по долгу, сирѣчь,.
задолжилъ Бога мертвостн житія своего. Тако и всякъ: потрудится болше,
болше и пріиметъ; а еже обленптся, по тому ему и воздастся. Аминь. Оідііііесі Ьу ѵ^оодіе