Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/469]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
131 нему. Возрнте на вышереченное Ниневитцкое покаяніе и Манасіино, сла¬
дость грѣховную загладите горестію, сирѣчь постомъ и слезами со возды¬
ханіемъ, и ирочихъ заповедей Божіихъ будите причастницы. Кая потреба
времянно усладитисц грѣхомъ, а вѣчно мучитися! Немощи ради иашія данъ
намъ бысть законъ; безгрѣшно и чисто законное ложе, по согласію ко вре-
мяни, еже есть время глаголетъ апостолъ понедѣльникъ, вторникъ, четвер¬
токъ, аще праздника нѣсть; среда же и пятокъ, суббота и недѣля да хра¬
нима бываетъ, и праздники во весь годъ, и вели кіи постъ, и Пасха до Ѳо¬
мины недѣли. Поститнся и молнтися тогда подобаетъ, а не сластемъ при-
лежати; глаголю же, и по вся дни во весь годъ в молитвѣ пребывати, но
указныя дни от женъ нас правила не возбраняютъ ко времени. Въ Бесѣдахъ апостольскихъ святый Златоустъ разсуждаетъ, поучая к
нощной молитвѣ, сице глаголетъ: егдавнощи стоишь на молитвѣ и воспа-
литтися похотѣнія пламень, остави дѣло молитвы и угаси палящее, шедъ
к женѣ своей на ложе, и очистився паки, да совершиши дѣло молитвы.
Вонми реченному, по словеси Господню: слушая васъ, Мене слушаетъ. Слу¬
шай же, что я Христѣ стану говорить! Не лежи в сквернѣ бывъ з женою
своею; аще и писано: честенъ бракъ и ложе нескверно, но не к тому гла¬
голетъ апостолъ, еже не очищатися. Скверна бо есть от Адама и до сего
дни и во вѣки. Еретицы, восхдтивше слово се апостольское без разсужде¬
нія, в сквернахъ ходятъ и не омываются, и обѣдни попы не омывшеся
ноютъ. Со мною стязавшеся говорили: апостолъ-де насъ такъ научаетъ,—
азъ же имъ о Господѣ рекохъ; апостолъ писалъ разгоравшимся Коринѳя¬
нокъ и Евреонъ, понеже извѣтомъ благовѣрія жены своя оставляху и ло¬
томъ к чюжимъ коснутся. Павелъ же, увѣдавъ, воспйсуетъ имъ в брацѣх
со женами своими жити и глаголетъ: честенъ бракъ и ложе нескверно, а с
чюжими нечестно и скверно, сирѣчь грѣховно. А еретики поганцы по своему
строятъ, правовѣрніи же чистоту да соблюдаютъ. С Павломъ глаголю: нс
цризва бо насъ Богъ на нечистоту, но на святбу. Пе омывся, не касается
святынѣ, но в кое время смешеніе сотворилъ, в то время и очистнся; аще
и дважды одною ночью, дважды и очищайся, а лѣности ради в скверне не
валяйся. Такоже и бссовское мечтаніе очищай, идѣже сѣмя иадетъ и порты измы-
вай, и правильце но мечтаніи сотвори, или 500 или 100 поклонцовъ. Аще,
не измывся по мечтаніи, со женою своею падешъ и зачнетъ во утробѣ дѣ¬
тище: или бѣсно родится, иди безумно, или инако развращенно и недоста¬
точно. Егда же кая жена к мужу своему стропотствуетъ ложю его (есть пи¬
сано в Палее), у таковых раждаются дѣти неблагообразны, или косы, или
бриласты, или нѣмы. Аще виномъ упивается жена, у таковыхъ раждаются
плешаты. Сего ради не бывайте, жены, противны мужамъ своимъ, якоже
апостолъ рече: мужъ тѣломъ своимъ не владѣетъ, но жена; такоже и жена
своимъ тѣломъ не владѣетъ, но мукъ. Видите ли, како покорилъ Богъ во
единство другъ другу, да спряженіе непорочно будетъ? И в другой главизнѣ 9* Оідііігесі Ьу