Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/467]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
129 велѣ другъ за друга страдать. Аще пе имамы изволенія о выгаереченныхъ
сихъ, нѣсть христіяня и чюждп Христа. Еще же к тому и иная хощетъ от насъ Богъ, еже есть постъ со сле¬
зами и молитва, благодареніе, терпѣніе, труды п подвиги в насъ да бы¬
ваютъ, от насъ же слово гнило да не ивыдеть, сирѣчь, клеветаніе, коіцуиы,
лжесловесіе, оболганіе, брань и сваръ о суетныхъ, гордыня же и тщесла¬
вія внутреньняя и внѣшняя да не бываетъ въ насъ. Аще что и добро со¬
творишь, ничтоже сотворилъ, и всякую добродѣтель не на явленіе человѣ¬
комъ твори, но скрывай в сердцы своемъ; аще возможно, п самъ забывай
и не предлагай пред совесть свою, иомышдяй, яка ничтоже сотворилъ. Се
бо есть угодно Богови, яко всякъ возносяйся смирится, а смиряйся воз¬
несется. Намъ же подобаетъ на всякъ день научатися>закону Господню и запо-
ведямъ Его: учителю присѣдѣіъ, книгамъ прилѣжать, слово Божіе слушать
и инымъ вещать. Изрядніе же в празникъ и в день недѣльный уиражня-
тися о семъ, оставя всю суету суѳтія мира сего, ко церкви на молитву
тещй и на поученіе бо кѳственныхъ словесъ, яко Петръ и Іоаннъ текоста
ко гробу Господню увѣдати истинну востанія Его: зѣлнымъ тщаніемъ
текоста оба вкупѣ, Богословъ же тече скорѣе Петра и приидѣ ко гробу и
приніікъ видѣ ризы едины лежаща, обаче не внидѣ; потомъ и Петръ при¬
шелъ и внидѣ во гробъ и видѣ и вѣрова. Тако и вамъ, старикомъ, моло¬
дыхъ прежде себя из домовъ коцерквѣ высылать, данеразлѣнится замедле¬
ніемъ. Потомъ п самъ за ними, яко пастушокъ Христовы овечьки в овчар¬
никъ погони. Н нришедъ в домъ Божій, яко апостоли во гробъ, со стра¬
хомъ и трепетомъ многимъ и с радостію веліею стойте и слушайте писан-
нова о погребеніи и о воскресеніи Христа Бога нашего. Якоже алчущій же¬
лаемъ ясти, а жаждуще желаемъ пити, тако должна суть послушати слово
Божіе. Отъ слушанія бо пользуемся и великую мзду пріемлемъ; аще кто не
любитъ сдушати слова Божія, той и Христа не любитъ и вѣры отвергся
есть; писанная же слышавше, подобаетъ и дѣли касатися, якоже рече Го¬
сподь: аще кто слово Мое соблюдетъ, смерти не имать видети во вѣки, еже
есть муки вѣчныя. Братія и чада моя о Господѣ, богатіи и убозіи, мали и велицы, смирен¬
ныя и нищія, сирыя и вдовицы, дондеже имамы время, попецѣмся о едино¬
родныхъ своихъ душахъ и о домашныхъ своихъ: мужъ о женѣ, жена о хуже,
отецъ о сынѣ, сынъ о отцѣ, братъ о сестрѣ, сестра о братѣ. Не во тлю,
молю вы, попеченіе творимъ, якоже невѣрни попеченіе творятъ о брашнехъ
и о ризахъ и о чести настоящаго вѣка сего, како сына ризами украсить,
како дщерь вѣномъ, сирѣчь приданымъ доволно надслить, или пиршество
ясно и свѣтло сотворить, или в дому храмы красныя и новаплезыя воз-
граднтъ. Ни, ни! чада моя о Господѣ! Се бо языческо есть, в.васъ же, Хри¬
стовыхъ ученикахъ, не тако да буди, но пещися вамъ подобаетъ, како сына и дщерь во благоразуміе привести, како къ любви Божіи привлещо, в пра- о Оідііігесі Ьу Соо^іе