Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/466]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
128 своему и матери сотворишь, такожде и тебѣ чада твоя сотворят, и в тоже
мѣру мѣриши, возмѣриттися. Еще же по плоти брата и сестру своихъ почитай, не рцы ихъ грубо и
досадитедно, ничтоже восносись на единородныхъ своихъ, понеже единаго
корѳне лѣторасли масличныя, едина утроба васъ поноси и единая ссаша
сосца матери своея, изъ единыхъ изыдоша ложеснъ, едино лоно матернѣ
васъ воспита и руце ея равно строиша васъ, единаче сердцемъ и утробою
уязвлялся о васъ и равною любовію прилѣжаше к вамъ. Воспоминайте,*
чада, между собою соузъ сей любви и равное к вамъ строеніе родителя сво-'
его, не возноситеся другъ надъ другомъ, и не преобижайтс словомъ и дѣ¬
ломъ и помышленіемъ единоутробныхъ своихъ, но меньшей братъ къ боль¬
шему повиновеніе приноси, большій же о меньшемъ вседушнѣ нромышле-
ніе твори: се бо есть тако воля Божія, хощетъ в насъ сего спряженія и
любви, и симъ путемъ идущій не заблудятъ, но пріидутъ ко Господу Богу
своему. Такоже и прочихъ сродниковъ чти и люби от души своея, а не на лице
тщетною лестію и оплазивымъ умомъ, потомъ же и вся человѣки во истину
люби, Бога ради люби: якожс и Онъ возлюбилъ есть насъ, от небытія в
бытіе приведѳ, и падшихъ во тлю банею водною омывъ, еже есть святымъ
крещеніемъ просветивъ. Кій даръ таковый можемъ Ему принести, якоже
Онъ о насъ сотвори, высоки царю непостижимый, соступивъснебесе, илотъ
нашу воспріятъ, насъ ради умре и воскресе, и оживе, взыде на небеса, и
сѣде одесную Бога и Отца, и проповѣдуетъ о насъ, еже есть всѣхъ насъ
ища, даже сыны свѣту сотворитъ и сподобитъ вѣчныхъ благъ. Како мы о
сеЛицс нерадивше спасенія взимаемся другъ на друга, Творца и Промыш¬
ленника имамы такова преблагаго и человѣка щедраго и милостиваго к ва¬
шей нищетѣ. Возлюбимъ другъ друга, чада церковная; аще возможно, со
всѣми человѣки писаніе миръ имѣти велитъ и любовь, яже о Господѣ. Разумѣете ли силу любви? Не сію глаголю любовь, еже любитъ рачитель
блудный рачительницу или пьяница пьяницу, — такоже любятся тати с
татьми и мытарь съ мытаремъ: ядятъ и ніютъ и другъ друга, восхитя чю-
жая, с любовію да піютъ. Ни, ни! Се бо есть иагубная бесовъская любовь,
истинная же любовь о Господѣ Бозѣ и Спасе нашемъ Ісусѣ Христе — сія
есть: отъ трудовъ и нота лица своего алчна накорми, жадна напои, нага
одежи, странна в домъ свой введи, священьство и иночество почитай, главу
свою до земли имъ преклоняй, в темницу иришедъ сѣдящимъ упокоеніе со¬
твори, о вдовице и сиромъ попекись, грѣшника на покаяніе приведи, запо-
ведь Божію творити научи, должнаго искупи, обидимаго заступи, мимохо-
дящеиу путь укажи, и проводи и поклонись, и о всѣхъ и за вся молитвы
Богу приноси о здравіи и о спасеніи всѣхъ православныхъ христіанъ. Се бо
есть сила1 любви: аще время привлечетъ и пострадать брата ради, не ото-
рцыся, но Христову словеси, болши бо сея любви нѣсть, да кто душу свою
за друга своего положитъ. Якожс Онъ за насъ пострада, тако и намъ по- ОідііігесІ Ьу ^оодіе