Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/459]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
нѣдръ Отчихъ; спрѣчь, благодати сила изліяся, якоже Онъ вѣсть, а самое
существо ипостаси не лстощися и иребысть нераздѣльно и отъ Отца суще¬
ствомъ неотлучно. Соступивъ с небесе силою благодати Своея к намъ
весь в чистую Дѣву, тверди, весь благостію, а существомъ весь горѣ со
Отцемъ бысть несѣкомо, тверди. А то схожденіемъ вмѣщается неизмѣнно,
а нс существомъ свойства. Да ты ж пишешъ: самъ Богъ Слово самымъ существомъ Божества Сво¬
его бысть во чревѣ Дѣвыя, а не благодатію и промысломъ, кромѣ суще¬
ства, но весь невмѣстимый вмѣстися в Дѣвичю утробу существомъ по сво¬
ему хотѣнію, а не благодатію и устроеніемъ и силою несказанно, но яко
Божественное Его Христово самое существо с плотію бѣ на крестѣ, и во
едино время во гробѣ с плотію бѣ, и во адѣ с душею, н в рай с раз¬
бойникомъ, в пятокъ, в онже раснятся, вездѣ существомъ бѣ, тоже Слово
Отчее, Христосъ Богъ нашъ. Да и много того блядословія въ тетраткахъ
твоихъ писано (л. 28—30 об.). 13. Прежде изъ гроба востаніе и йотомъ во адъ схожденіе, понеже
Господня душа, просто молить, не была во адѣ, якоже прочихъ святыхъ
души, но Христосъ послалъ ея ко Отцу с кровію своею, нас выкупая, а
не во адъ отъ креста поиде. Пречистѣй души во адъ сошедши с тѣломъ
неистлѣннымъ, во гробѣ лежащимъ, а не без души тѣло бысть во адѣ и
душа безъ плоти, яко воста изъ гроба Христосъ и низложися во адъ,
еже есть Богъ Слово плотію и душею сяиде во адъ. Каковъ родился, та¬
ковъ обожецою душею и плотію т адѣ былъ. А еже глаголете, яко не
бысть Христосъ по востаніи изъ гроба тѣломъ и душею во адѣ, но еди¬
ною де душею ада плѣни, а тѣло-де въ то время мертво въ гробѣ лежа,
пощади Сынъ Божій от сего безумія и нелѣпаго мудрованія! Проклятъ
тако мудрствуя! Яко сниде Христосъ во адъ плотію одушевленною, а не
яко Федка отступникъ блядословитъ глаголя неподобно: душа Христова
безъ тѣла от креста во адъ снесена діяволомъ и смертію. И такіе же
бредни обрѣтаются в книгахъ Григорія Омиритскаго и Іосифа Волоцкаго.
Брѣдни, брѣдни! иравовѣрне, плюнь в то мѣсто, пдѣже писано увидиіпъ,
яко діяволъ и смерть душю Христову без тѣла во адъ волочили. Аще бо
и сами Григорій и Іосифъ написали, и тому не подобаетъ вѣрить. А бля-
дословцы глаголютъ, смертію и діяволомъ сведена душа Его во адъ, и
прочія басни ихъ во Амиритовѣ книгѣ. Не согрѣшитъ, кто и всю книгу
ту за Христово безчестіе въ огнь кинетъ. И добра была, да от еретикъ
испоганена стала. Ну, дитятко проклятое, слушай-ко еще: слава Господу
Богу нашему, сиасшему насъ отъ діявола и от сыновъ діяволихъ, кои
глаголютъ: Христову душу смерть и діяволъ во адъ снесли. Въ третій
день воста Слове Божій, сниде тѣломъ и душею во адова жилища. Ну,
такъ! человѣкъ Христосъ и былъ во адѣ, а не душа без тѣла. Не плу¬
тай! Пресвятая душа во адъ сошедши, водя тѣло нетлѣнное во гробѣ Оідііііесі Ьу Ьоояіе