Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/404]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
66 блемся, но яко младыя птенецъ, оперѣвше, возлѣтаетъ выспрь, тако и
человѣкъ свещенным писаніемъ исправляется, и дерзаетъ всенадежнымъ
упованіемъ по Христѣ пострадати, но не отмещется Его и ревнуетъ свя¬
тыя заповедемъ Ісусъ Христовым; страха же человѣческаго ниже смерти
да не убоится: содержитъ бо вѣру Христову твердо и непоколебимо и ве
отрицается ей, и о земныхъ маловременныхъ тлѣющихъ не печааитца, сія
суть вся презираетъ, и съ любовію вся напасти Христа ради терпитъ, по¬
миная Господемъ реченное: викто же бо толстою плотію и пространнымъ
путемъ входитъ в царство небесное, нужно бо есть царство небесное, и
нужници восхищаютъ е. И паки: будете бо рече мудри, яко змия, и цѣлы, яко голубіе. Подвиг-
нитеся убо, возлюбленніи, кротостію и смиренномудриемъ по Христѣ
Ісусѣ и за святую вѣру православную подвигнемся о правдѣ евангельской!
Тогда бо Господь Богъ поможетъ ти во благо: не ищи бо глаголъ высоко¬
словныхъ, но смиренномудрія, симъ бо побѣдиши вся противящаяся тебѣ:
гордымъ же Господь противптся, смиреннымъ же даетъ благодать; близ
Господь всѣмъ призывающимъ Его во истпннѣ. Во всякомъ бо дѣле Хри¬
стовѣ буди кротокъ и смиренномудръ; к людемъ бо что речеши, умомъ
ярость износи на диявола, а кающагося на всяко время прощай,' и вся
твори, не къ человѣкомъ бо показулся, но к Богови. Л за противныя и
досаждающыя тебѣ молися, якоже и самъ Господь Спаситель нашъ о Иеру-
салімѣ плакаше, и Стефанъ первомученикъ о убивающихъ его молящѳся
(шеся?) сице: Господи, не постави имъ грѣха сего, йевѣдят бо, что тво¬
рятъ. Тако же и Моисеи глаголашс: Господи, аще люди сія погубляешп,
истреби и мене от книги животныя. Тако и ты твори, глаголя сице: Гос¬
поди, накажи сопротивящихся святому Имени Твоему, и привлецы ихъ ко
истиннѣй Твоей вѣрѣ, ими же вѣси судбами своими праведными; пресѣки
жизнь нечестивых, да не протязается во грѣсѣх своихъ. Беи главу свою
о землю пред Богомъ и плачи со слезами, и паки воставше, рцы сице: да
будетъ проклято еретическое новое мудрованіе и всякое тѣхъ самосмыш-
ленное блядословіе, но спаси, Господи, православныя христіяны и подаждь
имъ, Господи, крѣпость и утверженіе правовѣрнымъ рабамъ твоимъ, по¬
всюду страждущимъ за святую соборную и апостольскую церковь твою и
за святую вѣру православную, отцемъ и братіямъ нашимъ, озлобляемымъ
и томимымъ гладомъ, и жаждою, и юзами темничными, и всякою тѣсно¬
тою и скорбьми, ранами же и биениемъ утесняемымъ. Плачи же непрестанно день и нощь и проливай слезы предъ Госпо¬
домъ Ісусъ Христомъ, прося всему миру спасенія. Разумѣй же мудрость
зміину, а цѣлость голубину имѣй, ибо Господь на змію и голубя указы¬
ваетъ. Понеже змія все тѣло свое предаетъ биемо быти, а главу свою
соблюдаетъ, елико возможно: аще убиютъ ю з главою, такъ она і умретъ;
аще же з главою не убіютъ, такъ она оживетъ. Такожде и христіанинъ
без главы умретъ смертію вѣчьною, сирѣчь без вѣры Христовы непороч¬ Оідііііесі Ьу ѵ^ооше