Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/401]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
63 еже бысть митрополитомъ в Москвѣ градѣ: писано сіе въ Стоглавѣ даря
Евана Васильевича. Кат. Мал. Л. 17. О крестномъ знаменіи, како подобаетъ знамена•
тися и поклонятися православнымъ Христіаномъ. Вопросъ. Коимъ
образомъ знаменіе святаго креста имамы на себѣ полагати? Оттьтъ. Со¬
вокупите три персты правыя руки, сирѣчь великаго и малаго, и третьяго
что подле малаго, в них же исповѣдаемъ таинство божественныхъ тріех
ипостасей Отца и Сына и Святаго Духа, единаго Бога в тріех лицѣхъ, два
же перста протягнути, вышній и средній; симъ ноказуемъ тайну самого
Господа нашего, Ісуса Христа, яко совершенъ Богъ и совершенъ человѣкъ
бысть, нашего ради спасенія. И тако сложивше персты, полагаемъ первое
руку на чело, исновѣдующе, яко едина истинная и вѣчная наша глава
Христос есть, якоже глаголет апостолъ Господа нашего: Богъ Отецъ даде
главу всѣхъ выше церквей, еже есть тѣло Его. Йогомъ же кладемъ руку
на животъ исновѣдающе сннтіе Его на землю и еже въ пречистѣм чревѣ
Богоматере бсзсѣменное Его зачатіе; той бо нройде утробу ея, яко солнце
сткло, не вредивъ ключа дѣвы рождествомъ своимъ. Потомъ же кладемъ
на иравое плечо, пспевѣдающе, яко сѣдитъ одесную Бога Отца, иротчее
ожидая, дондсже положатся врази Его подъ нозѣ Его. Потом же кладемъ
на лѣвое плечо, образуюіце яко пріидет паки второе на судъ, и воздастъ о
шуюю сущимъ муку вѣчную, а о десную сущимъ вѣчный животъ. И тако
нрекрестивше лице свое знаменіемъ крестнымъ, глаголюіце молитву: Гос-
иодн Ісусе Христе, Сыне Божій, помилуй мя грѣшнаго, скончавая, аминь.
Покланяемся Богу, яко да шуяго стоянія избавитъ насъ и благословеніе
свое подастъ намъ. О крестномъ знаменіи и благословеніи. Вопросъ. Како подобает
архіереомъ рукою благословити и знаменаѣися, и прочимъ православнымъ
Христіаномъ знаменатися и нокланятися. Отвѣтъ. Якоже предаша свя-
тіи отцы воображати на себѣ крестное знаменіе крестообразно и по чину,
и правую руку, сирѣчь десницу уставлятн ко крестному воображенію,
большей палецъ да два меньшія нижнія персты во едино совокупивъ, а
верхній перстъ со среднимъ совокупив, простеръ и мало нагнувъ, тако
благословляти святитсдем и іереомъ. И на себя крестное знаменіе возла-
гати двѣма персты. Аіце ли кто двѣма персты не благословляетъ, якоже и
Христосъ, или не воображаетъ двема персты крестнаго знаменія, да будетъ
проклятъ, якоже святіи отцы рекоша. Протчее же о крестномъ знаменіи
извѣстно и достохвально списаніемъ преподобныхъ отецъ нашихъ Мелѳтія
и Феодорита, сице возвѣщают с прочіим толкованіемъ, како рукою благо¬
словляти и креститися и всѣм православнымъ Христіаномъ, иже крестъ
не знаменуютъ двема персты, якоже и Христос, да есть проклятъ. А еже Гречаномъ, слабымъ и безумнымъ похотолюбцемъ, предалъ воръ
безыімянной инодіяконъ, ему же и имени нѣтъ, годовъ ему съ 70 еще,
написалъ креститися тремя персты въ Троицу нребеззаконную, о ней же Оідііііесі Ьу ѵ^ооаіе