Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/400]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
62 обратися ко Отцу Своему, взыде на небеса и подклонив главу Свою Ригу
Отцу, к тому с нами не иребывает; нс иодобает-де во Христова два есте¬
ства креститися, но Троицею. Егда во Антіохіи бысть Мелетіи патріархъ,
взыде на амбонъ, народъ уча, спрѣчь располагая» по правиламъ, бого-
словствуя о Святѣй Тройцѣ, и о воплощеніи Христа Бога нашего, словеси
увѣряя и дѣды: показа три перста по аріанскп сложа, якоже и галатнис
мудрствуют, иодклоня два перста подъ тріех, и не бысть знаменія. Егда
же из под тріех взняв два перста во Христова естества и совокуня ихъ,
единъ великіи пригнув к меишимъ, и осѣнив люди и изыде огнь от руки
и посрами еретики. Святый же испусти гласъ, рече: три убо ипостаси ра-
зумѣвающе о единомъ существѣ бесѣдуемъ. Сирѣчь и Христа того де но
скрывайте еретики, в Троицу месяще, недовѣдомѣ изліянія то, во Христѣ
благодать того же существа сѣдит на особомъ престолѣ, равно СвягЬіі
Троицѣ съцарствуя: да тако учитъ Мелетіи святый. Тамже. Егда же бысть в Римѣ от тѣх же Гадать папа Фармосъ, благо-
словляшѳ люди тремя персты, и по смерти его Стефанъ, 7-й пана ио немъ
новелѣ умершаго Фариоса перстъ отсѣщи, повергъ на землю, и пропасть
бысть; та ж другій перстъ отсѣщи, повергъ, и изыде огнь ис пропасти,
потом же новелѣ третій перстъ отсѣщи, тут же повергъ, и изыде смрадъ
ис пропасти, и от тѣдища Фармосова. Стефанъ же поводѣ тѣло Фармосово
вринути в Тиверь рѣку; и сложа своя персты по преданію, осѣни пропасть
злосмрадную, н снидеся земля, бысть по прежнему. Отца Аввакума посланіе. Вѣрну убо сущу нс подобаетъ колебатнгя
и влаятися умомъ, но преданія от отецъ крѣицѣ держати и пзвѣстнѣ, и
якоже пріяхомъ креститися, тако и благословляли, в десницѣ слагая о
перстовъ, великій и мизинецъ со среднимъ сложили концы вкупѣ, являют
тріипостасное божество Отца и Сына и Святаго Духа; указательный же гі
великосредній сложили и единъ мало наклонили являетъ смотреніе Хри¬
стова божества и человѣчества. Таже на главу возложили являетъ умъ
нерожденный, Отецъ роди Сына прежде вѣкъ вѣчныхъ. Таж на пупъ поло¬
жили—являетъ сошествіе Его во утробу Дѣвичю. Таже на десное плечо
являетъ вознесеніе и со Отцемъ сѣдѣніе и праведныхъ одесную стояніе.
Таж положили на лѣвое плечо являетъ грѣшнымъ осужденіе и вѣчное
мученіе. Посемъ поклонится на землю являетъ Адамово паденіе, таж вос-
клонитися являет паки востаніе Христовымъ смотрѣніемъ, сирѣчь вочело¬
вѣченіемъ и страданіемъ и воскресеніемъ. Сице новедѣша версты слагаю
вервіи пастыріе, святіи отцы и учители наши, Мелетіи Антіохійскій и Фео-
доритъ блаженный, Киринѣйскій епископъ, Петръ Дамаскинъ, и Максимъ
Грекъ; еще и бывый на Москвѣ помѣстный соборъ при царѣ Иванѣ Ка-
сильевичѣ такъ же повелѣваетъ крестились и благословляли 5-ю персты
ио вышеписанному. Тамо при царѣ Іванѣ Васильевичѣ на соборѣ быша
знаменоносцы русскіе наши, святые, Гуріи Казанскій, и Варсонофій Твер¬
скій иже быша казанскія чюдотворцы, и Филиппъ, Соловецкій игуменъ, Оідііігесі Ьу Соо^іе