Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/399]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
61 ную, равно блаженную, равно силиую, сообразную в трехъ образахъ по
равенству, триииостасную, сопрсстолную; исповѣдуемъ единицу нссліян-
ную, существо и божество, власть и царство едино в трехъ собствѣхъ,
Отца нерожденна, Сына же рожденна, а Духа Святаго исходяща. Подобнѣ;
Бога Отца, Бога п Сына, Бога и Духа Святаго, — не три Вози, но единъ
Богъ. Равнѣ: Вседержителя Отца, Вседержителя и Сына, Вседержителя и
Духа Святаго; не три вседержители, но единъ Вседержитель. Непостижимъ
Отецъ, непостижимъ и Сынъ, непостижимъ и Духъ Святый; вѣченъ Отецъ,
вѣченъ Сынъ, вѣченъ и Духъ Святый,—не три вѣчніи, но единъ вѣчный,
не три непостижиміи, но единъ непостижимый. Яковъ Отецъ, таковъ
Сынъ, таковъ и Духъ Святый. И в Святой Троицѣ ничтоже первое или по¬
слѣднее, ничтоже более, иди инѣе, но цѣлы три составы и соирпсносущны
суть себѣ и равны: едина сила, единъ образъ, якоже выше рекохомъ по
равенству несліянне. Отмещемъ Савелісво сліяніе, еще проклинаемъ и
Аріево рассѣченіе, но вѣруемъ и исповѣдуемъ, якоже намъ богословцы
нредаша и научиша, елико возможно намъ, понеже святіп о семъ возвѣ-
стиша, а еже не вмѣсно уму человѣчю, о семъ умолчаша. Иже выше кто
ихъ пснытуетъ о Божествѣ, да будетъ проклятъ. Мы же правовѣрніи по¬
слѣдуемъ святому писанію п держимъ неизмѣнно, какъ старопечатныя
книги научаютъ о Божествѣ и о прочихъ догматехъ, цѣлости ума ищемъ '
въ старыхъ книгахъ Московскихъ печатей бывшихъ благочестивыхъ царей
Михаила и вышіпе его: сія добры книги. А при царѣ Алексѣѣ и по Іосифо¬
выхъ иродерзіемъ же с таковымъ (Шестаковымъ) вісячина найдется, а въ
Кіевскихъ и давно кое чево много,—съ разумомъ сія подобаетъ читати
книги. Чисты и хороши Филаретовы, Іоасафовы, не хулю Іосифовыхъ, но
есть кое-чему перемѣнна, не ерестью кладено, но высокоуміемъ Шестако¬
вымъ. Всаігь бо ищай правая, самъ обрящетъ горкое, и сладкое, и полез¬
ное и вредное о Христѣ Ісусѣ Господѣ нашемъ, Емуже слава со Отцемъ и
с Святымъ Духомъ и нынѣ и присно и во вѣки вѣкомъ. Аминь. № 22. О сложеніи перстъ1). О крестномъ знаменіи и о сложеніи перстовъ изъ книги БаронІи, сирѣчь лѣтописца. Выст в Галатѣх и Антіохіи при Мслетіи трпперстная ересь, слагающѳ
еретицы не но правиломъ персты, знаменающе большимъ и двсма послѣд-
вима, указательный же и великосредній подъ большій и два меньшій по-
догнувше, в Троицу же крестящеея и глаголюще: глава де паша Христос О Рви. Черниговское духовной семинаріи, ЭД 134, л. 63—58. ОідШгесІ Ьу