Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/397]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
69
слушливъ бывъ даже до смерти, смерти же крестнѣй; тѣмъ же и Богъ Его
превознеее и дарова Ему имя, еже паче всякаго имени, да о имени Ісусовѣ
всяко колѣно поклонится небесныхъ и земныхъ и преизподнихъ, и всякъ
языкъ псповѣсть, яко Господъ Ісусъ Христосъ в славу Богу Отцу. Аминь.
Возвѣщаніемъ аиостольскимъ вси языцы, поклонилися Ему, Богу нашему,
сотворшему высокая и дивная чюдеса, яже Евангеліе свидѣтельствуетъ, и
возносятъ имя Его по всей земли: аще и в ересяхъ кои лежатъ, и тѣ хри-
стіяня ся зовутъ, не отринутъ имени сего, но заблудивше от пути истин¬
ны, неправо исповѣдуютъ мудрствуя о Христѣ. За сіе осуждени будутъ в
печаль и в скорбь вѣчную со діяволомъ мучитися, мы же, православніи,
радостію радуемся и веселіемъ веселимся, вси живущій и вѣрующій во
Христа, право мудрствуя, по писанію здраво, отрѣваемъ коби ихъ о душѣ
(8іс!) нашихъ и проклинаемъ всѣх еретикъ первыхъ и нынѣшнихъ нико-
ніянъ послѣднихъ. Аминь. (Сущее). Радуйтеся и веселитеся вси живущей в Сіонѣ, яко вознесеся
посрѣдѣ его святый Израилевъ. (Толкъ). Сіонъ бо глаголется гора Сіонская, на ней древа растутъ
масличная. Во время вочеловѣченія Своего всегда Христосъ на ней со уче¬
ники водворяпгеся. И от горы Елеонскія на небо Христу вознесшуся—свя-
ту Израилеву, якоже Лука въ Дѣяніи свидѣтельствуетъ: бѣ же в то время
именитыхъ народу яко сто и двадесять, а ирочихъ человѣкъ и много было.
Видѣвше вознесеніе Его на небеса, возрадовашася радостію великою зѣло
и павше поклонишася Ему, Онъ же поуча ихъ и благослови взятся, и
облакъ подъятъ Его отъ очію ихъ. И яко взирающе бяху на небо идущу
Ему, Епифаній Кипърьскій пишетъ, от горы, яко человѣкъ поиде, а еже
выше восходя, то болше распространяшеся; егда взыде ко тверди небес-
нѣй, тамо распространись по всему небеси. Таже сташа два ангела пред
ними во одежди бѣлой, учаще ихъ, глаголюще: мужіе Галилѣйстѣи, что
стоите зряще на небо? Се Ісусъ вознесыйся от васъ на небо; такоже прі¬
идетъ, имже образомъ видистѣ Его идуща на небо. Егда же Христосъ про-
идс твердь небесную, взыде на небо небесное и сѣде одесную Бога Отца во
двою естеству, Богъ и человѣкъ, проповѣдуетъ и о насъ; въ девять же
дней ноклоняхуся ангельскія силы обожевной Пречистой сѣдящей на
престолѣ одесную Отца плоти Его; девять чиновъ ангельскихъ, — девять
дней и иоклоненіе бысть. Въ девятый же день посла Богъ на апостолы
своя Святый Духъ; и егда скончавашеся день иятдесятницы, бѣша вси
апостоли единодушно вкупѣ, и бысть внезапу с небесе шумъ, яко носиму
дыханію бурному, и исполни весь домъ, идѣже бяху сѣдяще, и явишася
имъ раздѣлени языцы, яко огненни; сѣдѣ же на единомъ когождо ихъ;
нсполнишася вси Духа Свята и начата глаголати инѣми языки, якоже
Духъ даяше имъ нровѣщавати. ІІосемъ въ радости вси по поднебеснѣй
проповѣдати разыдошася, благовѣствующп Христа вознесшася, и паки
дртяше (8іс!) ириити судити и воздати комуждо по дѣломъ его. Якоже Па- Оідііііес) Ьу ѵ^оодіе