Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/396]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
ство наше н на небо вознссе и съ нимъ всю тварь обновилъ кровію креста
Своего, огтоле вся возрадовашася и восплескала, яко же Іісаия рече. Богу
нашему слава нынѣ и присно и во вѣки вѣкомъ. Аминь. № 21. Того же пророка Исаіи, глава 121). Тако глаголетъ Господь, почерпните воду с веселіемъ от источникъ
спасенныхъ. (Толкъ). Многія источники в церкви Божіей текутъ на сиасеніе намъ:
куцѣльное порожденіе и во вселѣтномъ времяни воды святыя освященпе
и поученіе словесъ Божіихъ святаго писанія—вода глаголется, якоже і»ече
Господь: ис чрева его потекутъ воды живы, еже дѣйство Духа Святаго вла¬
стію Своею даетъ, раздѣляя по мѣре коемуждо, якоже хощетъ; и от пра¬
вославныхъ учителей и истинныхъ пастырей, яко от источникъ спасен¬
ныхъ испивати вода и насыщатисл здраваго ученія с веселіемъ л радо¬
стію многою, а от гнилыхъ источниковъ подобаетъ бежать, своя ищу¬
щихъ, а не яже суть Божія, ионежв развращеньи тлятъ благочестивыхъ
душа. (Сущее). И речепш в день онъ: пойте Господа, восиойте имя Его, воз¬
веселите во языцѣхъ славная Его. (Толкъ). Ей, напившійся воды от источника спасеннаго, истиннаго
учителя научившеся, рекутъ: нойте имя Его, воспойте Бога (Когда то
бысть). Лвѣ есть, отъ Духа научившеся, аностолп возвестиша во языцѣхъ
славная Его, во всѣхъ людехъ чюдеса Его, и преминуша от тмы во свѣтъ
благоразумія Его. Оттолѣ вси языцы поютъ Госиода, воснѣвающе и ноюще
в сердцыхъ своих имя Его. Во дни сія и во веки векомъ, дондеже солнце
сіяетъ, не пресякнетъ вода сія, евангельская проповѣдь и святыхъ апо¬
столъ и отецъ ученіе, аще еретицы и оскверняютъ воды сія, алыми е]*есмн
навѣтъ творя церкви святой, да не могутъ заглушить: единаче чисто те¬
кутъ, обличая безбожіе ихъ. Много ихъ послѣ Христа Бога нашего умыс¬
ловъ было со діяволомъ, да что пыль или паучину приноситъ и без вѣсти
творитъ ангелъ Господень, пребываетъ непорочна во веки. (Сущее). Помяните, яко вознесеся имя Его, яко высокая сотвори, воз-
вестися сія по всей зевіли. (Толкъ). Ко Июдеомъ непокоривымъ глаголаше пророкъ, припоминая
бывшая чюдеса во Египтѣ, и в мори, и па горѣ Синаистѣй, и в пустыни.
Велитъ имъ поминать, они же не разумѣша, но единаче беззаконію при¬
лежа, яко плоть суть. Истинна же глагола сего о Христѣ Бозѣ нашемъ,
яко вознесеся имя Его на земли и на небесн. Нѣсть гаковаго имени слав¬
наго иод небесемъ, якоже Христосъ. Павелъ пишетъ. Смирилъ себѣ, по¬ *) Ркп. Ими. Публ. Библ., № 0. I. 339 (Богданов.), л. 207 об.—225. Оідііігесі Ьу ^лоодіе