Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/391]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
детъ нань, ниже обряіцется въ немъ, но пойдутъ по нему собранніп изба¬
вленія отъ Господа. (Толкъ). Левъ—дьяволъ, звѣри—лукавыя бѣси, не входятъ въ душу
праведничю, но Христосъ пребываетъ въ немъ, благодатію своею соблю¬
даетъ ег^ Левъ же дьяволъ и звѣри лукавыя бѣси, живутъ въ душахъ
грѣшничихъ и еретическихъ и яко свиньи, питаютца рожцами, грѣхами
ихъ; приводнѣ же рещи и грѣхолюбцы, за соединство съ бесами, звѣріс
глаголются: не ходятъ но сему пути, еже есть по заповедямъ на собраніи
и избавленія отъ Господа, ходятъ но нему, еже есть твердо соблюдаютъ
Христовы заповеди. Ихъ же призва Христосъ, сихъ и оправда; а ихъ же
оиравда, сихъ и прослави,—апостолъ рече. (Сущее) (ст. 10). И обратятся и пріидутъ въ Сіонъ съ веселіемъ и
радостію, и веселіе вѣчное, надъ главою ихъ хвала и радованіе и веселіе
постигнетъ ихъ, отъбежѳ болѣзнь и печаль и воздыханіе. (Толкъ). И обратятся и пріидутъ въ Сіонъ, еже есть но воскресеніи
въ превзягый горній Сіонъ съ веселіемъ и радостію веліею; и веселіе вѣч¬
ное надъ главою ихъ -венды и почесть даровъ; хвала и радованіе и весе¬
ліе постигнетъ ихъ, спрѣчь ангельское утешеніе и съ ними ликовствова-
ніе,—еже есть здѣся осталася вся скорбная и болѣзненая находящая имъ.
Тогда забудутъ праведніи здѣшныя темницы и воздыханіе и печаль, ушли
миленькія отъ хлопотъ тѣхъ, покинули насъ! Не забывайте же насъ въ
молитвахъ своихъ предъ Господемъ Богомъ и Отцемъ и предъ единород¬
ныхъ Сыномъ Его Спасителемъ нашимъ Ісусъ Христомъ и предъ покрови¬
телемъ нашимъ истиннымъ Духомъ Святымъ, во вѣки вѣкомъ. Аминь. № 20. Того же пророка Исаіи глава 55 1). (Сущее) (ст. 1). Тако глаголетъ Господь: жаждущій на воду грядите
и елицы не имате сребра, шедше купите безъ сребра и цены вино и
масло. (Толкъ). Алка человѣчество и жаждею томимо до вочеловѣченія Хри¬
ста Бога нашего; а егда достигохомъ до лѣтъ устроенія, не уже къ тому
гладни и жадьнн, но насыщаемся благодати Господни, пзмывшеся во свя¬
той купѣли и прочихъ сподобляемся святынь доволно. Вино же глаголетъ
и масло ученіе Христово и апостольская проповѣдь. Иногда Христосъ ио-
ливаше виномъ, иногда мазаше масломъ. Егда глаголаше: иріидѣте ко Мнѣ
вси труждающіисл п обремененіи, и Азъ покою вы, се глаголется масло,
егда же глагола: горе вамъ насыщеніи, яко взалчете и ирочая таковая,
се глаголется впно. Еще же вино и вода во святомъ причастіи и масло въ
помазаніи. 4) По руноп. Имп. Публ. Библ., собранія Богданова, Л« 0. 1.339. л. 189 об.—207. Оідііігесі Ьу