Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/388]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
60 понеже отъ Адама царствова грѣхъ и не на согрѣшившихъ не бысть хва¬
ленія и славы Богу во человѣцехъ, но оплеташеся весь родъ человѣческій
сластми и похотми телесными, и дебелымъ умомъ не могоша достизати кра¬
сотъ на небеси, яже уготова Богь любящимъ его, токмо маліи познаваху
тонце отъ твари вразумляхуся: Авель, Сиѳь, Енохъ, Еносъ, Ное, Авраамъ,
и Ісаакъ и Іаковъ, Мельхиседекъ, и Іовъ, Моисей же и Аронъ и Самуилъ и
нрочіи въ законѣ пророцы. Сіи знаменито познаша Бога, но не тако, якоже
аностоли, нсполнився Духа Свята. По вочеловѣченіи же Сына Божія Голода
нашего Ісуса Христа разумно бысть небо всѣмъ живущимъ. Ученіемъ апо¬
стольскимъ и вразумленіемъ Святаго Духа подвигшеся по благочестіи мужи,
и жены, отроки и отроковицы всякаго чина, и исполнишася грады и пу¬
стыни пѣнія и молитвы, яже къ Богу, и бысть веселіе душевное на всякомъ
мѣсте, и яко крины, обители монастырей процвѣтоша въ пустыхъ мѣстехъ
и въ тѣсныхъ дебряхъ пустынники и пустынницы, жестокое житіе Христа
ради терпяще, упованіемъ будущихъ веселятся. (Сущее) (ст. 2). И да возрадуется пустыни Іерданова, и слава Лива¬
нова дана бысть ей, п честь Корнилова. (Толкъ). Ливанъ гаголется ладанъ, — повсюду каженіл въ церквахъ
и въ скитахъ во славу Богу. Множество же много во Іерданстей пустыни
работающихъ Господеви и честни быша въ концехъ земныхъ добродѣтелей
ради, яко гора Кармильская житія ради Іліи пророка. Чаю, всякому ра¬
зумно житіе Египетскія Маріи, живущей въ пустыни ІорданстеЙ. I Анофреп
Великій 60 лѣтъ и Тимофѣй 40, иныхъ нсисчетно, безъ одеждъ наги, и
безъ пищи человѣческія работали Богу, вся земная презрѣвше. Миленькіе
голубчики! со зверми витали. (Сущее) (ст. 2). Людіе мои узрятъ славу Господню и высоту Божію. (Толкъ). Егда крестился Христосъ на Іорданѣ, всѣмъ бысть видима лю¬
дямъ слава Господня, стоящимъ на Іорданѣ, понеже Духъ Святый отъ Отца
прінде надъ Него голубинымъ видомъ, и гласъ съ небесп глаголя: сей есть
Сынъ мой возлюбленый, о немъ же благопзволпхъ. Разумна бысть всѣмъ,
сія слава Господня отъ высоты Божія. (Сущее) (ст. 3). Укрепитеся руки ослабленныя и калѣна разслаблен¬
ная утешитеся. (Толкъ). Раслабленъ бысть отъ дьявола рода человѣчь, но и паче
языцы жруще Богомъ бездушнымъ, на всякую грѣховную слабость со остро¬
тою текуще, яко во тмѣ, въ невѣденіи живуще и детей съ печалію бѣсомъ
жруще, пророкъ же возвещаетъ пришествіе Сына Божія и утѣшителя Свя¬
таго Духа. і (Сущее) (ст. 4). И рцѣте малодушнымъ мыслію: укрѣпитеся, и не
бойтеся. Се Богъ нашъ судъ воздаетъ и воздастъ, той пріидетъ и спа¬
сетъ насъ. (Толкъ). Укрѣпившимся Христомъ и силою Духа Святаго велитъ по¬
нуждать и малодушныхъ на тоже дѣло безъ боязни, яко всѣхъ спасаяй Оідііііесі Ьу