Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/387]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
49 получивъ умерый за молитвъ святаго отраду,—тако п нынѣ у святыхъ бы¬
ваетъ. У грѣшныхъ же иомпнаніе не тако, но наварятъ на иоминкп вина
и пива и напьются пьяни и передерутся, а бабы по мертвыхъ кричатъ да
вопятъ, яко невѣрніи иноземцы: кленутъ зъ горя плачючи и небо, и землю,
и тварь всю, и самому Творцу досаждаютъ. Горе тако творящимъ и мер¬
твымъ бѣднымъ не полезно: суетно спасеніе грѣшныхъ бѣдныхъ. Дѣло добро,
еже поминати мертвыхъ, да не добре въ нихъ творимо бываетъ. Благора¬
зумны же о мертвыхъ во умиленіи изливаютъ слезы, безъ крику и безъ вопля
прося имъ у Владыки милости,—и се бо есть добро и благопріятно,—Богу
любезно, а мертвымъ полезно, а плачющимъ мздовоздаятелно, отъ всюду
хорошо воспоминаніе творимъ о мертвыхъ. Іілака Магдалыни Марія, ила-
чющися о умершемъ Ісусѣ: клачю, рече, яко взяша Господа моего отъ гроба
и не вѣмъ, гдѣ положиша Его. Слезы проливала, а не кричала, не вопила.
Еще же и самъ Ісусъ въ Виѳаніи прослезися надъ Лазаремъ, паки претя въ
себѣ, нріпде ко гробу, идѣ же бѣ умерый лежа, гласомъ великимъ возва:
Лазаре, гряди вонъ,—а прежде возванія хвалу Отцу воздая, научая насъ,
даже и мы отъ небесе просимъ умершимъ милости со умиреннымъ плака-
ніемъ, а не съ бесчиннымъ войдемъ и кличемъ по язычески, яко же невѣр¬
ніи творятъ, неимущій упованія мертвымъ воскреснути, и помышляютъ
яко погибшихъ ихъ, а не преставльшихся. Мы же съ Павломъ речемъ, аще
бо вѣруемъ, яко Ісусъ умре и воскресе, тако и Богъ умершая о Ісусѣ при¬
ведетъ съ нимъ, еже'есть (оживотворитъ). Сіе бо вамъ глаголемъ слове¬
сенъ Господнимъ, яко мы жпвущіи, оставили, въ пришествіе Господне, не
имамы предварити умершихъ (сирѣчь всѣмъ вкупе востаніе будетъ, аще
и живи кои при кончинѣ будутъ, но нзменятже ся въ мегновеніи ока въ
послѣдней трубѣ). Апостолъ: яко самъ Господь въ новелѣніи, во гласѣ
архангсловѣ и по трубѣ Божіи, снидетъ съ небеси и мертвіи о Христѣ вос¬
креснутъ прежде, потомъ же мыжпвущіи оставили купно сънпми восхиіцени
будемъ на облацѣхъ въ стретеніе Господне на воздусѣ и тако всегда съ
Господемъ будемъ. Слышн Павла глаголюща радость неизреченную зъ Бо-
'гомъ бытіе. На что же ревѣть, яко изгибшимъ? Но радоватися подобаетъ
о Христѣ Ісусѣ Господѣ нашемъ, Ему же слава нынѣ и присно и во вѣки
вскомъ. № 19. Отъ пророчества Исаина глава 35 О* (Ст. 1). Тако г.уіголетъ Господь, да возвеселится пустыни жаждущія,
да возрадуется пустыни и процвѣте, яко кринъ и оцвѣтет и вся возвесе¬
лится. (Толкъ). До пришествія Христова пуста вся земля благодати бысть, *) По рукописи Имл. Публ. Вибл., собранія Богданова, № 0. 1, 339. 4 Оідііііесі Ьу Соодіе