Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/386]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
48 п неправдѣ отъ блядпвыхъ книгъ никоніанскихъ; таковый, аще п сѣдъ н
многодѣтенъ, но младенецъ сый неразумія ради. (Сущее) (ст. 10—11). Благоугоденъ бывъ и возлюбленъ бысть и жп-
выи носредѣ грѣшникъ нрсставися, восхищенъ бысть, да нс злоба изменигь
разума его или лесть прельститъ душу его. (Толкъ). Не обольстится, любяй правду и истинну Христову, и не пзме-
нитъ разума благого и въ мукахъ и въ самой смерти Христовъ рабъ, пгь
неже твердо'вѣренъ, аще по средѣ грѣшникъ, яко человѣкъ, и умираетъ
бесчестно и поносно, но десницею Божіею восхищенъ бываетъ ко престолу
Царя славы, понеже угодникъ Божій и возлюбленъ Сыну Божію; преста-
вися отъ злаго во благое, идѣже свѣтъ живота и радость безъ конца. (Сущее) (ст. 12). Раченіе бо злое губртъ добрая и желаніе нохоти пре-
меняетъ умъ незлобивъ. (Толкъ). Аще кто возлюбитъ злыя никоніянскія книги и иныя посту пкн,
нарѣчія и одежды и прочія бляди, нововводныя коби, таковый вся своя
добрая погубляетъ и отъ Бога чюждъ бываетъ, понеже желаніе дурное пе¬
ремѣнитъ его бѣднова, ко всему нестроенъ учинится: умъ-отъ у нево омра¬
чится отъ ногани той новой, и бываетъ милостивый не милостивъ, и незло¬
бивый злобенъ, и праведный лживый учинится. Такова то ихъ новая та бла¬
годать проклятая, губитъ людей тѣхъ добрыхъ. Того ради подобаетъ не¬
ослабно прибѣгати къ Богу и милости просити: всякъ бо, правостн ища и
вѣры правыя, не погибнетъ, но имать по словесп Христову животъ вѣчный,
а прилежай настоящей блазни, всяко погрязнетъ. (Сущее) (ст. 13). Скончався въ малѣ исполнитъ лѣта долга. (Толкъ). Виждь премененіе обоихъ и праведныхъ и грѣшныхъ: вмалѣ
житіе се поживутъ, а тамъ на долгая безконечная лѣта отходятъ грѣшникъ
мучнтися, а праведникъ веселитися. (Сущее) (ст. 14—15). Угодна бо бѣ Господеви душа его, сего ради
иотщався отъ среды лукавствія, люди едаже видѣвше, неразумѣвше, ни пп-
ложиша въ помышленіи таковаго, яко благодать и милость на преподоб¬
ныхъ Его и иосещеніе во избранныхъ Его. (Толкъ). Единаче умираютъ и нраведніи и грѣіпніп: разбойниковъ вѣ¬
шаютъ и исповѣдниковъ вѣшаютъ, еретиковъ жгутъ и исповѣдниковъ
жгутъ. Люди, еже видѣвше не разумѣвше, сирѣчь прилѣпившійся земнымъ
не разумѣютъ ниже помышляютъ, яко благодать Божія и милость надъ
тѣмъ, иже нравости ради жренъ бываетъ, но толко говорятъ неразумніи:
грѣшника казнятъ, или жгутъ или вѣшаютъ. Ослепи бо ихъ суетіе вѣка
сего. Правовѣрніп же не тако, но разумѣютъ духовніи отъ дѣлъ кончину
нраведпыхъ и грѣшныхъ и, благодаря Бога, радуются и веселятся о скон¬
чаніи праведныхъ, о грѣшныхъ же тужатъ и втаи предъ Богомъ плачютъ,
даже оградить ему Богъ въ вѣкъ вѣка. Яко же и Андрей юродивый видѣ
богатаго ко гробу несома и водою смрадною отъ бѣсовъ кроняща, плакавъ
о пемъ святый нощъ всю неутѣшно, яко и очи ему отъ слезъ опухли, и Оідііііесі Ьу ^лоо^іе