Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/373]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
35 не внимали прелестникомъ, глаголющимъ, яко уже настоитъ день Хри¬
стовъ. Отнюдь, рече, не будетъ пришествія Христова на судъ, дондеже про-
повѣстся благовѣстіе Христово по вселеннѣй всѣмъ языкомъ. Ц потомъ по
временамъ будетъ, рсче, отступленіе от вѣры во всѣхъ языцѣхъ. И потомъ
открылся въ миру человѣкъ беззаконія, еже есть противный врагъ Богу
антихристъ, и быти ему, рече, во свое время: тайна бо уже дѣется беззако¬
нія, сирѣчь Христова апостоли сѣяху благочестіе по земли, а лживіи аио-
столи діяволи злочестіе свое, якоже быша при нихъ Симонъ волхвъ, Фи¬
липпа діякона крестникъ, Николай отступникъ, Кинопсъ и прочій. И до со¬
боровъ такъ все брася церковь Христова со враги, и межъ соборами, и по
соборахъ и до нынѣ: Христова часть святое дѣло творитъ и дѣйствуетъ
Христовымъ духомъ, а антихристова часть свое тайное беззаконіе дѣетъ
въ мирѣ ненріязненымъ духомъ. Чада Божія есть, по Іоанну Богослову, и
чада непріязненная. Къ тому рече Павелъ апостолъ: уже дѣется беззаконіе,
точію держай нынѣ, дондеже отъ среды будетъ1). Сіе о римской власти рече, въ Римѣ* бо писа. И тогда явится беззакон¬
ный, егоже Господь убіетъ духомъ устъ своихъ и упразднитъ явленіемъ
пришестія своего; егоже есть пришествіе по дѣйству сатанину во знаме¬
ніяхъ и чюдесѣхъ ложныхъ и прочая. И священный Златоустъ и благоум¬
ный Ипполитъ согласно вѣщаютъ, яко римская держава и власть антихри¬
ста разорится, и тамо быти ему, а не здѣ. Не смущайтесь, братіе! I Іяковъ
Жидовинъ пишетъ въ своей книгѣ, яко по престатіи царства греческаго
быти десяти рогомъ антихристовымъ. Се 10 царей вкупѣ будутъ со анти¬
христомъ;— роги цари суть. И паче Іякова Іоаннъ Богословъ во Открове¬
ніи (гл. 17) пишетъ: ангелъ толкова ему о блудницѣ, сѣдящей на звѣри
красномъ, иже имать главъ 7 и роговъ десять. Тѣ-то 10 рогъ, сирѣчь ца¬
рей, соберутся и прелюбодѣицу возненавидятъ и разорятъ, и власть свою
всю и силу дадутъ антихристу, и поклонятся ему вси купно со іюдеи и воз¬
величатъ его и великимъ царемъ нарекутъ себѣ и во Іерусалимѣ престолъ
ему велій устроятъ, ндѣже прежде жидовскія цари бяху великія. И онъ
царство ихъ обновитъ, и вознесется окаянный, и Богомъ себя назоветъ, и
ту великихъ свидѣтелей Ілію и Еноха и Іоанна Богослова убіетъ, идѣже и
Господь нашъ распятъ бысть. А о Богословѣ въ Книгѣ о вѣрѣ пишетъ, яко
и Богословъ вкупѣ антихриста обличати будетъ со Іліею и Енохомъ. Иппо¬
литъ пишетъ въ словѣ своемъ о Богословѣ, яко быти ему с ними же. И самого еще анхтихриста нѣтъ, не видимъ и не слышимъ,—не ужа-
сайтейсь,—предотечи же его быша мнози, и нынѣ есть, и но сихъ еще и
яніи будутъ до сына погибельнаго. И ждите того: егда станетъ римская
власть разорятися и обстоимъ будетъ Римъ вой отовсюду, и тогда разу
мѣйте, яко приближися запустѣть ему и антихристово царство пріидс, но
Ипполиту и Златоусту. И Божію п человѣческую власть содержитъ нынѣ Книга о иѣрѣ глав. 30. 8»