Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/372]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
34 ликія степени, вотъ ужжо и воздыхать перестанетъ; а буде и вздохнетъ,
и онъ ласкосердьствуетъ, летитъ мира, показуя себе свята, а внутрь дія-
волъ. Павелъ Крутицкій да Иларіонъ Резанскій горазды были сему руко¬
дѣлію, да и всѣ однаки власти-те кромѣ избранныхъ, да лихо су избран¬
нымъ тѣмъ и тѣсно бѣднымъ бываетъ от нихъ. Повертится, что порплица,
да и онъ туды же склонится бѣдной: «воля де Божія, не одинъ де я по сей
колесницѣ ѣду; гдѣ же де дѣтца?> А чортъ ли билъ в зашей? Ино было и
не искать величества да жить пониже, такъ бы душѣ здоровіе было. Вотъ
меня и въ духовники звали, да какъ о Христѣ Ісусѣ не захотѣлъ, да не
захотѣлъ же, да живу себѣ вь ямѣ з братіею о Христѣ Ісусѣ; вертепъ сей
лутче мнѣ Синайскія горы о Святѣмъ Дусѣ. Аминь. N114. Посланіе къ вѣрнымъ объ антихристѣ О* Неключимый рабъ Пресвятыя и Животворящія Троицы, Отца и Сына
и Святаго Духа, единаго истиннаго Бога, юзникъ по вѣрѣ н церкви Хри¬
стовѣ возлюбленнымъ святымъ братіямъ, сіонскимъ чадомъ, всѣмъ право¬
славнымъ христіяномъ афетороссійскаго рода радоватася, утвержатися,
вкупѣ же и здравствовати въ непорочнѣй вѣрѣ Спасителя нашего Господа
Ісуса Христа Сына Божія, и воспитоватись и возрастати во святыхъ бла¬
гочестивыхъ отеческихъ догматехъ, кромѣ всякія еретическія скверны и
порока. Да вопрашиваютъ насъ нѣцыи о словесп избраннаго сосуда Павла, Хри¬
стова апостола, еже къ Солуняномъ глаголетъ, благовѣствуя во второмъ
посланіи 2 главы в зач. 275-мъ о антихристѣ сіе: Да никто же васъ, рече,
прельститъ ни по единому образу: яко еще не пріидетъ отступленіе прежде
и открыется человѣкъ грѣха, сынъ погибели, противникъ и прочая. И азъ
вамъ отвѣщаю о семъ по дарованію Святаго Духа, елика дадемися. Тогда
при апостолѣ процвѣте Христова вѣра въ Солунѣ отъ сихъ-проп'овѣдниковъ
истинныхъ Христовыхъ, и діяволъ воздвигъ своихъ нѣкихъ безчинниковъ
и лестцовъ развратныхъ, якож и здѣ окрестъ Костромы и Павлова перевоза,
о нихже глаголете многая блядущихъ лживая и нечистивая ученія дія-
воля, — гатко и слышати намъ. И тако они Солуняне обхождаху братію и
нрелыцаху, глаголюще, яко уже пришествію Христову второму наставшу,
и слышащихъ ужасаху и смущаху, и Павла апостола облыгающе и тѣмъ
сказующе, яко от него слышаще, еще же и отъ Духа глаголюще сицевая
слышати, яко Христосъ грядетъ уже на судъ. О сатанина духа прелести I
Утро благочестія токмо нача свѣтите еще но вселеннѣй, а сотонинъ духъ
сказуя, слѣпымъ глаголя: солнце уже на западѣ! И сіе увѣдавъ, апостолъ
отъ Рима посла к нимъ в Солунь посланіе сіе, моля ихъ и глаголя, чтобы ]) Рукоп. Черниговской духовной семинаріи № 134, л. 75—82 об. Оідііігесі Ьу Ьоояіе