Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/358]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
20 безумными пли рещи правѣе высоко мысліемъ падаютъ, каждо своя хотя
іюставити, а пе яже суть Божія. И сія грядутъ стезею неправою, иояеже
Гогподь гордымъ противится, смиреннымъ же даетъ благодать. Л иже дер¬
жатъ Евангеліе и Апостолъ, а святыя иконы отмещутъ, то явныя враги
есть, сирень нѣмцы. И ихъ есть вѣра такова: не пріемлютъ святыхъ 7
и «'юръ, ниже словесъ святыхъ отецъ, ни иконнаго покланенія, но токмо
Апостолъ и Евангеліе, и евангелики глаголются, також люторцы и кал-
вітнцы. Священническій чинъ иноческій отринувшс: и баба, и робя,умѣюще
грамотѣ, то и нонъ у нихъ. А иже глаголютъ, подобаетъ де намъ ис подъ
клятвы законныя востати, и сего словесе, акибъ не равумѣюще, не по
правдѣ толкуютъ писмя сіе, но козненно. Есть такъ: Христосъ избавилъ
ш отъ клятвы закона ветхаго, той бо законъ плотлнъбѣ, проклятъ тогда
вгякъ, вися на древѣ и праведно и неправедно: егдаж распятся на древѣ
Сынъ Божій, оттолѣ упразнилъ клятву законную, и бысгь то древо про¬
клятое — намъ благословеніе, сирѣчь: совостахомъ бо со Христомъ, отъ
ветхія клятвы избавилъ ны есть. И потомъ собравшимся боговидцамъ и
слугамъ, апостоломъ и по нихъ соборомъ вселенскимъ седми, изложиша
правила; не плотска суть, но Духъ Святый иріиде на апостолы во огненѣ
видѣніи. Со Духомъ Святымъ правила располагающе и нс хранящихъ подъ
клятву нодлагающе, глаголаша: иже кто не пребываетъ во ученіи словесъ
Господнихъ и во всѣхъ писанныхъ, да будетъ проклятъ. И не соблюдая
среды и пятка и прочихъ постовъ, да будетъ проклятъ, и прочая при¬
лична тому, сирѣчь ѳпитимія оть аностолъ и отецъ, или просто рещи:
отлучаетъ слово се отъ Бога п отъ лица церкви и посылаетъ во осужде¬
ніе ада всеядца. Сію бо власть самъ Христосъ предалъ апостолу Петру и
прочимъ по немъ, рече бо: егоже аще свяжеши на земли, будетъ связанъ
па нсбееи, п егоже аще разрѣишши на земли, будетъ разрѣшенъ на небесн.
Да но заповѣди Господа Бога и Спаса нашего Ісуса Христа всякъ архіерей
вяжетъ и разрѣшаетъ, по правдѣ судя; не по правдѣ судъ Божій не послѣ
дуетъ, но себя вяжетъ глупой, п или еретикъ патріархъ, судя по гнѣву,
а не но правиломъ. А еже пконы укоряютъ и говорятъ: подобаетъ де
л пати Бога единаго,— и то бляцкой глаголъ. И бѣси вѣруютъ н трепещутъ,
яко есть Богь единъ, и всп еретицы глаголютъ такоже, да и мы иконъ не
боготворимъ, но первообразное почитающе поклоняемся, а Бога единаго
вѣруемъ и исповѣдуемъ Отца и Сына, іі Святаго Духа, въ Троицы слави¬
маго, и но Бозѣ святымъ Божіимъ иконамъ поклоняемся, яко угодниковъ
его почитающе, а пе боготворимъ же. Богъ есть единъ сотворпвый небо п
агмлю и вся, яже суть въ нихъ, таж сотворивый отъ единоя крови весь
языкъ человѣчь областію своею, и нѣсть инъ Богъ, развѣ Его. На поедѣ-
докъ же лѣть 'посла Сына своего Спасителя миру; Онъ же пострада ц
воскресс, нзыде на небеса и сѣде о десную Бога Отца и сѣдить, дондеже*
подложить вся враги подъ ногами евопма. Послѣдній же врагъ егдр ис
празднится смерть, и тогда будетъ пожерто мертвенное животомъ, сирѣчь Оідііііесі Ьу Соодіе