Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/348]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
10 __ влятн, нвправедннки же в день соуднып моучпмы блюсти. Пространнѣе же
о семъ во глав. 2 и 3 пишетъ: яко все отложено страшный день. Святый
апостолъ Навелъ (во 2-мъ къ Оолун. глав. I, зач. 274) пишетъ: не послу-
тающимъ благовѣствованія Господа Нашего Ісуса Христа иже моуку при¬
мутъ ногибельну вѣчную; и от сихъ словесъ апостольскихъ в посланіи к
Кориньфомъ (гл. 3, зач. 128) идѣже тако пишетъ: аще ли кто назидаетъ
на основаніи семъ злато, сребро, каменіе честное, дрова, сѣно, тростіе,
коего же дѣло явленно будетъ, день бо явитъ, зане огнемъ открыется; кіп
же день той но святыхъ сказанію страшнаго суда (2 Кор. гл. 5, зач. 179),
той же, всѣмъ намъ явитися подобаетъ прод судищемъ Христовымъ, да
нріихетъ каждо, яже с тѣломъ содѣла, или благая, или злая. Святый Іоаннъ
Златоустъ (1>ѣсѣд. 9, глав. 3) на сія словеса пишетъ: аще кто житіе злое
пмать с вѣрою правою, не застоушпъ его вѣра, во еже не моучитися дѣлу
(?) сгараемому, ниже той же спасется тако же, яко же огнемъ; спасется
ничто же ино, развѣ протяженіе моуки назнаменова, яко аще бы глаго¬
лалъ, той же боудетъ пепрестанно моучимъ, то есть, самъ не згоритъ
тако, якоже дѣда, но боудетъ пребывати во вѣки во огни. А иже святый
Даніилъ пророкъ в видѣніи своемъ, о рѣце огненѣй воспоминаетъ сія сло¬
веса: зрѣхъ, доньдеже пистоли ноставишася, и ветхій деньми сѣ-
дяше, рѣка же огненная течаше, исходящн пред Нимъ. На сія словеса
мнози от святыхъ писали, яко же и на словеса Давыдова: огнь пред нимъ
возгорится, въ толкованіи, ни единаго поминовенія о чистьцѣ не творятъ.
Святый же Амбросіи, сице о семъ пиша глаголетъ: по скончаніи свѣта
сего, сіе боудетъ крещеніе, егда огнемъ попалена боудетъ злоба, яко да
нраведніи возсіяютъ, яко солнце в царьствіи Отца ихъ, и аще кто бы
Петръ былъ, или Іоаннъ, крсстити сія боудутъ тѣмъ огнемъ. И с нимъ
согласнѣ святіи богословцы пишютъ, яко вси ировожаеми боудутъ сквозѣ
огненую рѣку, яко и нраведніи, опіи на потопленіе (осужденіе), а овіи на
просвѣщеніе. Святый Василіи Великія тако пишетъ на псаломъ 28: гласъ
Господа пресѣцаюіцаго пламень огня: огнь той гласомъ Госиоднимъ пре¬
сѣченъ боудетъ, яко да боудетъ соугубѣй силѣ едина на страшное сожже¬
ніе тѣхъ, иже его себѣ заслужили; вторая же на веселіе и на просвѣщеніе
праведнымъ. Ниже: а ихъ же дѣла иалитися боудутъ, достойны нокажютъ,
яко дрова сѣно, и солома с подобною сн вещію равно вѣчнымъ временемъ
горѣти боудутъ. И паки той же в главѣ, нишетъ: вѣдати погреба, яко иже
біенъ боудетъ много, и иже біенъ боудетъ мало, не конецъ, но различіе
моукъ являетъ. Тертуліанъ древній оучитель (в глав. 35), о томъ же пи¬
шетъ: нс боудетъ отпоущенъ и малѣйшій грѣхъ, в воскресеніе боудетъ
явленъ той же о воскресеніи (о души, в глав. 52), яко да не иознаетъада,
которое бы на немъ даже до малѣйшаго кодранта, пли мѣдннцы избавле¬
нія потребуетъ. Ѳеодоритъ паки пишетъ і Екуменіи 13 день пришествія Госиодня, бпу-
детъ острое н силное свидѣтельство, и тѣхъ, что добрѣ на семъ свѣтѣ іт- Оідііііесі Ьу ѵ^оодіе