Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/343]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
ноложити за словесное стадо Христово, иодражая дюго самаго добраго на
стыря, душу свою положившаго за овцы своя, государю священнонрото-
поцу Іоанну Нероновичу. Грѣшный Савинъ, Григорей, Герасимъ, Андрей
Плещеевы благословловенія отъ тебя, отца нашего и пастыря, просимъ и,
къ честнымъ твоимъ стопамъ припадаючи, челомъ бьемъ. Ёй, государь, ей в правду нынѣ люта зима и горько нетопленіе, еже
церковь объятъ: якоже бо море зримо, отъ самыя бездны глубинъ возму¬
тившееся, тако и духъ антихристовъ широкимъ путемъ и пространнымъ,
ведущимъ въ погибель, нача крѣпко возмущати истинный корабль Хри¬
стовъ, и якоже пловцы его, руцѣ къ колѣнома сплетшихъ и къ невозмога-
нію бурному недоумѣвающихъ, ни небо видящихъ, ни нучины, ни суши,
но ио полеганіяхъ лежащихъ и плачущихъ и истерзающихся. Но нынѣ о
церкви горшій мятежъ и множайшыя волны: есть бо мнози ревнители
церкви Христовой, но къ возмущенію духа антихристова недоумѣваются,
но якоже они въ корабли на полежаніихъ лежатъ и плачютъ и истерза¬
ются, тако и сіи плачутъ и скорбятъ, а какъ помощи, не домыслятся, за-
неже, мню, не хотятъ креста своего взяти, но не вземъ креста своего мнятся
посдѣдовати Христу. Яковы же и мы есмы, забывше писаннаго, якоже нп-
ктоже пріобщается Христу, питаяйся, и сѣяй, и лѣняйся, и мокрое сіе и
распутное живущп житіе; но иже въ скорби сый и въ напасти, сей близъ
Христа сталъ есть, иже тѣснымъ шествуяй путемъ; ибо Христосъ симъ хо¬
дите, тѣмже и глаголаше: Сынъ Человѣческій не имать, гдѣ главы иодкло-
ннти. Но понеже, якоже пишетъ святый апостолъ Павелъ въ посланіи сво¬
емъ въ Тимоѳею, яко въ послѣдняя дни настанутъ времена люта, будутъ
бо человѣцы самолюбцы, и происходя наведе: сластолюбцы паче, нежели
боголюбцы; — се таково бысть и предъ сими лѣты, а нынѣ и зѣло горше.
Понеже тщатся ратующій церковь Христову до конца низповрещи, и ересь
непоклонническую ввести, къ сему же и во исповѣданіи православныя
вѣры Духа Святаго Господа истиннаго истиннымъ не повелѣваютъ испо-
вѣдыватп; якоже и Сына Божія истиннымъ не возбраняютъ же нсповѣды-
вати; еже есть глаголати: вѣрую во единаго Господа Ісуса Христа, Сына
Божія единороднаго, иже отъ отца рожденнаго прежде всѣхъ вѣкъ, свѣ¬
та отъ свѣта, Бога истинна отъ Бога истинна, а Духа Святаго въ испо
вѣданіи вѣры уже не хотятъ исповѣдывати истиннымъ, но повелѣваютъ гла¬
голати: и въ Духа Святаго Господа животворящаго, а истиннаго повелѣ¬
ваютъ не глаголати. Мы же не вѣмы, что сотворити въ таковое горькое и плачу достойное
время, и утѣшенія ни откуду не имамы, но всегда отъ тебе благословеніе
воспріяхомъ. И юже грамоту прислалъ еси къ намъ съ сыномъ своимъ,
Ѳеофилактомъ Гавриловичемъ, ей, во истинну возрадовахомся, яко не за-
бвени твоею святынею быхомъ. Обаче и въ печаль немалу внадохомъ, по-
мышляюще прежнее свое пребываніе, зане егда видѣхомъ твое святое жи¬
тіе, тогда поне мало въ доброе помышленіе приходнхомъ; нынѣ же бѣдни Оідііііесі Ьу