Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/342]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
4 Златоустъ сія рече глаголя: лжепророки здѣ не еретики повѣдаетъ, якѳже
мшо, но житіе имущыя растлѣнно, лицемъ же добродѣтели обложены; тѣмъ
же и рече и глагола: отъ плодъ ихъ познаете ихъ. Сія же Златоглагодиваго
сего словеса написана суть въ Прологѣ 24 числа октября мѣсяца. И по
мятѣ рече: тѣмъ убо и Павелъ являя глаголаше, яко благими словесы
прельщаютъ сердца незлобивыхъ. И паки по малѣ рече: понеже бо мнози
благихъ отъ злыхъ мнятъ, всяка убо лишая ихъ отвѣта. Сія реченія бо
л маши рещи, яко іірелстихся и не домыслихся, убо извѣстно то предахъ,
еже отъ дѣлъ увѣдѣніе. Сія же пишу къ тебѣ, о храбрый воине Христовъ,
д;і пе недовѣдомо ти будетъ, яко аще н самъ есмь широкаго и простран¬
наго пути, ведущаго въ погибель, не удаляюсл, обаче сего и не похваляю,
п яко да познаетъ всякъ, яко азъ, аще и боязливъ есмь и нетерпѣливъ
къ мученію же и бѣдамъ, обаче прошу отъ Бога помощи, во еже творити
ми, п любитп, и облобызати, и хвалити тѣсный и прискорбный путь, веду¬
щій въ животъ, и послѣдоваги не нынѣшнимъ тщемудрецемъ, иже паче
егбе гречанину Арсенію, иже соблазнившемуся въ Латынѣ, нежели похвалъ
ноГі правдѣ Христовой вѣровати велятъ. Ибо Христосъ рече внимагп, но
Яттоустову толкованію глаголя, отъ растлѣнно житіе имущихъ. г'іи же, оставивъ всѣхъ святыхъ отецъ ученіе, паче же Христово пред¬
реченное сіе заповѣданіе, нс точію скверное житіе имущихъ не блюдутся,
по и вмѣсто наставниковъ и учителей ихъ имѣютъ, а ходящихъ тѣснымъ
и прискорбнымъ путемъ, ведущимъ въ животъ, отрѣваютъ и гнушаются,
и ненавидятъ, паче же и мучити и въ заточеніе посылати соизволяютъ.
Къ мимъ же подобаетъ рещи сей глаголъ: не вѣете ли, не слышасте лн, не
тшѣстилися вамъ, како Христосъ, глава церкве ноживе, украшался лп
і.іатокованными нѣкими одеждами и многоразличными и свѣтлыми нѣкими
дароношеніи и иными житейскими прелестьми и царства земыаго пріпфа-
(чпш, не нищъ ли бѣ Спасъ, не страненъ ли, не бѣ лп въ гонснінхъ, въ бѣ¬
дахъ, въ уничиженіяхъ, въ клятвахъ, въ поруганіяхъ, въ тѣснотахъ, нъ
язвахъ, въ смерти, въ оклевстаніпхъ, своимъ же здѣшнее ли царство <юѣща
пли угодіе тѣлесное, или животъ? Никако же, но скорбь, рече, въ мірѣ семъ
тіѣти будете. Сія же нишу, о честный отче и воине Христовъ, отъ болѣзни сердца,
к>ино же помышляю, еда како приключится кому малое сіе писаиейді*
чести, да не явленно будетъ ему нынѣшняго раздора церквовнаго начина¬
ніе въ нынѣшнихъ 161 и 162 лѣтехъ. Ты же здравъ буди о Христѣ, о незі-
ж сграждсши, и спасайся, помощію Его побѣждая видимыя и невидимыя
враги, п моли Бога за мя грѣшнаго. Аминь. Второе посланіе тѣхъ Нее. ІІышеестественному и равноангельскому, и въ послѣднемъ семъ и лю¬
томъ времени крѣпкому по истинѣ поборнику, изволившему н душу сваю Оідііігесі Ьу Ьсю^іе