Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

: [url=http://txt.drevle.com/text/borozdin-protopop_avvakum-1900/224]Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900[/url]
 

Содержание
OCR
206 оттуда же объясняются «вышнее» и «огненное» небеса. Кронѣ
этого Аввакумъ обильно цитируетъ Маргаритъ, также не всегда
указывая источникъ. Сотвореніе человѣка руками Божіими и
сообщеніе ему души представляются по «Слову: и насади Богъ
рай прямо востоку и введѳ человѣка ту, егоже сотвори»; при
этомъ считаемъ не лишнимъ отмѣтить объясненіе простымъ вы¬
раженіемъ; «и сотвори человѣка, яко скудельникъ скуделу—
просто молвить, горшешникь горшокъ». Изъ «Слова о вочело¬
вѣченіи» есть заимствованія буквальныя, какъ это можно видѣть
явь слѣдующаго сопоставленія: «Сотворимъ, рече, человѣка по образу нашему и по подобію:
прикладно бѣ сіе и Сыну глаголати ко Отцу. Пожди до конца и
не рцы, оболгуетъ сей Бога, не сый съ тамошними, како вѣсть
сія: аще конецъ не пристанетъ въ мысли, яко оболгателя мя
суди. Сотворимъ, рече, человѣка по образу нашему и по подо¬
бію, яко содѣтель глаголаше, и якоже предвѣдѣтель отвѣщеваше:
■аще согрѣшитъ Адамъ, согрѣшитъ бо, и похулится наше сотво¬
реніе. -Помысли сія глаголюща или Сына во Отцу, или Отца къ
Сыну, не разступенъ бо совѣтъ, ихже нераздѣльно существо: но
согрѣшаетъ Адамъ, преступаетъ и умираетъ, и тѣмъ вси чело-
вѣцы погибаютъ: и оболжется наше созданіе, яко зло бывше.
Паки совѣтъ: но прежде всѣхъ достоитъ уставити врачеваніе.
Подобаетъ бо, о Единородный Мой! О Сыне и Словѳ! О Сіяніе
Моея славы, аще весма промышлявши созданіемъ» яже сами
сотворихомъ: подобаетъ ти въ тлимаго облещися человѣка, подо-
баетъ ти апостолы пріяти» 5в). Говоря объ этомъ божественномъ совѣтѣ, Аввакумъ приво¬
дитъ почти тѣ же самыя слова: «И рѣче Отецъ Сынови: сотворимъ человѣка по образу на¬
шему и по подобію. И отвѣща другій: сотворимъ, Отче, и пре¬
ступитъ бо. И рече: О, единородный мой! О, свѣте мой! О, Сыне
л Слове! О сіяніе славы Моея! Аще промышлявши созданіемъ
своимъ, подобаетъ ти облещися въ тлимаго человѣка, подо¬
баетъ ти по земли ходити, апостолы воспріяти, пострадати, вос-
лреснути и вся совершити. И отвѣща: буди, Отче, воля
Твоя!» ”). 9в) Маргаритъ, изд. 1783 г. М. л. 390.
и) Мат. V, стр. 323. ОідііігесІ Ьу