user:
pass:

Просветитель, или обличение ереси жидовствующих. Творение преподобнаго отца нашего Иосифа, игумена Волоцкаго

Библиографическая ссылка: Просветитель, или обличение ереси жидовствующих. Творение преподобнаго отца нашего Иосифа, игумена Волоцкаго. Изд. 3-е. — Казань: Типо-литография Императорскаго Университета, 1896

показать коды

Скачать файл: iosif_volotskiy-prosvetitel-1896.djvu (10.7 Мб)

Содержание

Предисловие

Сказание о новой ереси новгородских еретиков

Слово первое. Против глаголющих, яко Бог Отец вседержитель не имать Сына, ни Святаго Духа, Еидносщныи и сопрестольны Себе, и яко несть Святыа Троица.

Слово второе. Против глаголющих, яко Христос не родился есть, но еще будет время, когда имать родитися. А егоже глаголют христиане Христа Бога, тои прост человек есть, а не Бог

Слово третье. Против глаголющих яко подобает закон Моисеов дръжати и хранити и жъртвы жрети и обрезыватися

Слово четвертое. Против глаголющих еда не можаше Бог спасти Адама и сщих с ним, и еда не имеаше небесныа силы и Пророкы и Праведникы, еже послати исполнити хотение свое

Слово пятое. Против глаголющих, яко неподобает писати на святых иконах Святую и единосущную Троицу: Авраам бо, ре, видел е Бога с двема Ангелома, а не Троицу

Слово шестое. Против глаголющих, яко не подобает покланятися иже от рук человеческых сътворенным вещем

Слово седьмое. Сказание от божественных писании, како и которыя ради вины подобает христианом покланятися и почитати Божественныя иконы, и честныи и животворящий крест Христов, и святое Евангелие, и пречестныя Божия таины, и освященныя съсуды, внихже Божественная таиньства съвершают, и честныя Святых мощи, и Божественныя церкви; еще же и како подобает покланятися друг другу, и како подобает покланятися и служити Царю или князю, и како подобает Господу Богу ныне покланятися и Тому Единому служити

Слово восьмое. Против глаголющих, яко седмь тысящ лет скончася и пасхалия преиде, а втораго Христова пришествия нет и писания Отечьская суть ложна

Слово девятое. Против глаголющих, что ради нет втораго пришествия Христа, а уже время ему быти. Апостоли убо написаша, яко Христос родся в последняя лета, и уже тысуща и пять сотъ лет преиде по Христове рожестве, а втораго пришествия Христова нет, и апостольская писания ложна суть

Слово десятое. Против хулящих писания святаго Ефрема и глаголющих, яко ложна суть писания его

Слово одиннадцатое. Против хулящих иноческое жительство и глаголющих, яко иноци оставиша заповед Божию и пророческое и Евангельское и Апостольское писание, и самосмышлением и самоучением изобретоша себе житие, и держат предания человеческа

Глава 1.

Глава 2.

Глава 3.

Глава 4.

Слово двенадцатое. Против глаголющих, яко, аще еретик будет святитель и аще не благословит или проклянет кого от православных, последует его суду божественный суд

Слово тринадцатое. Против глаголющих, яко не подобает осуждати ни еретика, ниже отступника

Слово четырнадцатое. Против глаголющих, яко не подобает много искати или истязати или испытовати о еретицех и о отступницех, аще сами не исповедают своея ереси и отступления

Слово пятнадцатое. Против глаголющих, яко аще еретик или отступник обратится на покаяние, и абие вскоре ему подобает входити во святую церковь и божественных таин причищатися

Слово шестнадцатое. Против глаголющих, яко еретицы или отступницы, о своих ересех и о отвержениих егда обличени и осуждени будут, и аще начнут каятися, подобает приимати их покаяние, и милости сподобити

Важнейшия погрешности